Google+ Followers

Jumaat, 9 Ogos 2013

Berbuka Sewaktu Dalam Flight Ke Semmenanjung

Assalamulaikum dan Salam Sejahtera
   Dari Saya untuk 1 Malaysia

Pada tarikh 03 Ogos 2013 hari Ahad,penerbangan dari Miri ke Johor pada jam 17.30,bermula nya saya berada dalam flight untuk memula kan penerbangan,saya duduk bersebelahan dengan orang iban dan bersebelahan dengan orang Johor,sewaktu dalam penerbangan kami saling berkenalan sambil bertanya sapa,syukur alhamdulillah cuaca pada waktu itu baik,akan tetapi sewaktu nak berbuka puasa tiba-tiba kami di suruh untuk memasang tali pinggang,tetapi cuaca baik,penerbangan kami mula bergegar,saya mula panik dan heran,

Pada waktu itu juga kami menunggu masa untuk berbuka puasa,saya melihat pada tab waktu dah masuk belum,tetiba flight mula bergegar lagi,saya terfikir mungkin gegaran tersebut untuk kejut kan kami dari tidur bahawa kami kena berbuka,selepas itu kami tengok seorang-seorang sebab tak tahu berbuka atau tak,

Saya bertanya pada pakcik yang satu lagi,

Saya:Pakcik dan boleh berbuka tak...?
Pakcik:Owh,..Pakcik tak puasa nak,
Saya:Senyum
Pakcik:Sambung Tidur

Tetiba jer saya terdengan perempuan yang duduk kat belakang saya memulakan berbuka dengan bunyi plastik roti,lalu saya pun ikut sama dan yang lain pun ikut serta sebab jam dah masuk waktu berbuka puasa,tu lha kenangan pertama beraya dan berpuasa diperantauan,..

Sememangnya agak ada kelainan terasa,tetapi puasa tetap penuh alhamdulillah.